שתף קטע נבחר

הפשיעה: 'ערבים מעורבים ב-67% ממעשי הרצח'

על-פי תוכנית שיגיש השר לביטחון פנים לממשלה יוקמו יחידות שיטור מיוחדות, יתוגברו מערכי השיטור הקהילתי ותיתן עדיפות למגזר הערבי בפרויקטים - כדי להילחם בנתוני הפשיעה המדאיגים

שיעורי הפשיעה במגזר הערבי מדאיגים ביותר. מנתונים של המשרד לביטחון פנים עולה כי בשנת 2011 היו מעורבים ערבים ב-67% ממעשי הרצח וב-70% מניסיונות הרצח. כדי לנסות להילחם בפשיעה יציג הבוקר (יום א') השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', לשרים תוכנית רב שנתית לשיפור הביטחון האישי והקהילתי במגזר הערבי. 

 

אלימות במגזר הערבי - כתבות אחרונות ב-ynet

ואדי ערה: 7 נרצחים ב-4 חודשים - וקצה חוט אין

גופה עם סימני אלימות בקרוואן בגליל

אשה נרצחה ע"י בנה הלוקה בנפשו

בן 12 נורה למוות בגליל

 

עוד עולה מהנתונים שהציג המשרד לביטחון פנים כי ב-38% מעבירות של תקיפה חמורה היו מעורבים ערבים. כמו כן 36% ממעשי השוד ו-52% מההצתות בוצעו על ידי ערבים. עם זאת, שיעורי הפשיעה המתייחסים לעבירות אלו בקרב המגזר הערבי נמצאים במצב יציב לאורך השנים.

 

התוכנית, שהמשרד לביטחון הפנים החל להוציא לפועל בחודשים האחרונים, כוללת מאמץ אזרחי ומאמץ אכיפתי. במסגרת התוכנית הוקמו בשנה האחרונה שלוש יחידות שיטור מיוחדות ובהן מערכים של בילוש וחקירות בנצרת, טייבה ובתחנת עיירות המספקת שירות למגזר הבדואי בנגב. 11 יחידות נוספות יוקמו בשנתיים הקרובות. בנוסף, על פי התוכנית, יחוזקו ויתוגברו מערכי השיטור הקהילתי והעירוני ותינתן עדיפות למגזר הערבי בפרויקטים של "עיר ללא אלימות","מצילה" והרשות למלחמה בסמים.

  

השר אהרונוביץ' ומפכ"ל המשטרה. ממגרים את הפשיעה במגזר הערבי (צילום: אבישג שאר-ישוב) (צילום: אבישג שאר-ישוב)
השר אהרונוביץ' ומפכ"ל המשטרה. ממגרים את הפשיעה במגזר הערבי(צילום: אבישג שאר-ישוב)

 

בהתייחסו לתוכנית אמר השר אהרונוביץ' כי "הטיפול בפשיעה במגזר הערבי קריטי לחברה הישראלית בכלל, ובפרט לחברה הערבית שרוב בניה הם אזרחים שומרי חוק, שמאסו בהתנהגות העבריינית האלימה של מיעוט קטן". השר הדגיש כי "נעשים וייעשו מאמצים חסרי פשרות כדי לצמצם את התופעה".

 

בישיבת הממשלה יציג גם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, את הערכת המודיעין של המשטרה לשנת 2012.

במשטרה צופים כי בתחום הפשיעה ובעיקר בעבירות של אלימות, עבירות רכוש ועבירות רכב, תימשך מגמת הירידה כפי שנרשמה ב-4 השנים האחרונות. על פי נתוני המשטרה שיעור הפשיעה המדווחת בישראל בעבירות אלימות זהה לזה שבשוויץ. 

 

במשטרה מקווים למפות ב-2012 את כלל העבירות שמשפיעות על האזרח ולייצר נוסחה שמטרתה "להגדיל את סיכויי העבריין להיתפס". זאת, בין היתר באמצעות שדרוג השימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים במודיעין ומדידה של מספר כתבי אישום. הארגון הציב לעצמו כיעד ב-2012 לחזק את אמון הציבור בו שיושג, כך מקווים, באמצעות שיפור השירות לאזרח ובאמצעות חיזוק תחושת הביטחון האישי.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זירת רצח בטייבה. ארכיון
צילום: אתר פאנט
השר אהרונוביץ', נלחם בפשיעה
צילום: אבישג שאר-ישוב
מפכ"ל המשטרה, פשיעה כמו בשוויץ
צילום: יאיר שגיא, ידיעות אחרונות
מומלצים